Dienstag, 19. Februar 2013

Owsianki i pasty jajeczne .... inspiracje sniadaniowe:))

Hey  Hey:))))
 Dzisiejszy wpis to taka szczypta inspiracji sniadaniowych.
W wiekszosci jest to taki mix zdjec moich sniadan - mam nadzieje, ze wpis sie spodoba a mozna nawet stanie sie dla kogos inspiracja juz na jutrzejsze sniadanie:))))
zapraszam na wpis:)))

Bardzo czesto na sniadanie jem owsianke i to jej poswiecilam juz najwiecej wpisow  z serii inspiracji sniadaniowych:)


Owsianka budyniowa-klik , owsianka czekoladowa-Klik, owsianka z lodowki_Klik..... ....
wszystkie przepisy znajdziecie tutaj w etykiecie  inspiracje sniadaniowe KLIK

Czy wiecie , że owsianka zajmuje 3 miejsce w rankingu najzdrowszych pokarmów świata?

Owsianka to przede wszystkim zrodlo witamin - min E; B1(przeciwdziala zmeczeniu),
B6 odpowiedzialnej za poprawe pamięć i koncentrację, przyśpiesza takze  przyswajanie wiedzy)
a takze mineralow - zelazo, selen czy magnez

Spośród wszystkich zbóż owies zawiera największą ilość błonnika rozpuszczalnego, tzw. beta-glukanu,ktory dziala dobroczynnie na uklad trawienny

W składzie owsa aż 7% to tłuszcz. Jest on jednak bardzo cenny, ponieważ zawiera niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, których organizm sam nie umie wytworzyć, a bardzo ich potrzebuje.


Owsianka  jest zdrowa, zawiera mało kalorii a  dzięki błonnikowi wypełnia żołądek likwidując na długo uczucie głodu oraz  swietnie  poprawia pracę jelit:))


Ważne:
Jeśli chcemy  wydobyć z platkow owsianych wszystko co najlepsze - nalezy zalac  płatki gorącym mlekiem lub wodą i gotowac  je przez kilka minut.  Owsianka już w trakcie gotowania  wytworzy trochę żelu, który ma niesamowicie korzystny wpływ na trawienie i utratę kilogramów.
Odradzam spozywanie platkow owsianych  na surowo !!!!!
- w takim stanie płatki są ciężkostrawne i mogą powodować problemy z żołądkiem.

Czesto na moich sniadaniach zwlaszcza tych weekendowych kroluja tez  pasty jajeczne :


Pasty jajeczne robi sie bardzo szybko
potrzebujemy :
jajka ugotowane na twardo
i dodatki
np: cebulke, bialy serek , szczypiorek, tunczyk , zotly serek,  awokado, rzezucha....
sol, pieprz
co kto lubi:))))))

Jak zrobić pastę jajeczną?
 to nic trudnego a czasu potrzebnego  na jej wykonanie wcale nie potrzeba az tak duzo  :)
Podstawa kazdej pasty jajecznej to oczywiscie jajka:))))
Jajka  nalezy ugotować na twardo i zetrzeć na tartce na dużych oczkach - i dalej to juz od Was zalezy co do takiej pasty dolozycie :)

kilka porpozycji -
1)  Pasta jajeczna ze pietruszka  i zoltym serem
 Jajka ugotować na twardo i zetrzeć na tartce na dużych oczkach
Cebulke   posiekać w drobną kostkę nastepnie posiekac pietruszkę lub szczypiorek . Całość wymieszać z majonezem lub jogurtem naturalnym   i  dodać tez troche startego zoltego sera - doprawic sola i pieprzem

2) Pasta jajeczna z tunczykiem
Jajka ugotować na twardo i zetrzeć na tartce na dużych oczkach - dodac drobno posiekaną cebulkę.  Wszystko wymieszać z odsączonym tuńczykiem
Dodać majonez lub pol majonezu i  pol jogurtu naturalnego tak  żeby smakowało:))))  Doprawic   sola i pieprzem. Wymieszajcie z majonezem i śmietaną

3) Pasta jajeczna z awokado
Jajka ugotować na twardo i zetrzeć na tartce na dużych oczkach -rozgnieść miąższ awokado widelcem i kropić sokiem z cytryny.. Wszystko wymieszac dodac drobno posiekana cebulke i lyzke jogurtu natiralnego ewentualnie pol na pol jogurt /majonez
 - wymieszac doprawic sola i pieprzem:)
Dodatkowa kanapki mozna posypac szczypiorkiem:))


4) Pasta jajeczna z szynka
Jajka ugotować na twardo i zetrzeć na tartce na dużych oczkach -szynkę pokroić w drobniutką kostkę
Dodatkowo pokroic szczypiorek.Wszystko wymieszac dodac lyzke jogurtu naturalnego ewentualnie pol na pol jogurt /majonez
- wymieszac doprawic sola i pieprzem:)

5) Pasta jajeczna z bialym serkiem
Jajka ugotować na twardo i zetrzeć na tartce na dużych oczkach -
Dodac biały ser (ja dodaje serek typu quark ale moze to byc zwykly twarozek) i razem wymieszac . Do takiej pasty z serkiem pasuje  szczypiorek i natka pietruszki - nalezy  umyć i posiekać.
 Dodać majonez , smietanke lub jogurt naturalny i dokładnie wyrobić na pastę. Doprawić solą i pieprzem.
Pyszna!!

Na kanapki z pastą jajeczna warto również dodać plastry świeżych pomidorów - a najlepiej kilka pokrojonych, słodkich pomidorków koktajlowych – pasują idealnie



Pasta jajeczna to również swietne  przekąska na wszelkie przyjęcia czy tez spotkania w gronie znajomych , przyjaciol....
 Z pewnością stanowi ona  ciekawe urozmaicenie  codziennych śniadań cz tez  kolacji:))))))))))
                                               ja  serdecznie polecam:)))))))))))
                                                           pa Agata

50 komentarze:

  1. OOO właśnie :) Chodziła za mną od dawna pasta jajeczna :) Zrobie!

    AntwortenLöschen
  2. Ciekawe przepisy:) Mniam, mniam.. zgłodniałam:)

    AntwortenLöschen
  3. trzeba zacząć jeść owsiankę :P

    AntwortenLöschen
  4. jejku zawsze mam problemy ze śniadaniem ale po tym poście będzie lepiej;)

    AntwortenLöschen
  5. Samo zdrowie <3 Te owsianki wyglądają przepysznie!

    AntwortenLöschen
  6. ja też zajadam owsiankę :) I to dzięki Tobie, bo właśnie u Ciebie zobaczyłam te owsiankowe inspiracje i zaczęłam wprowadzać w swoje menu :) Pozdrawiam :*

    AntwortenLöschen
  7. My od zawsze z mamą robimy pastę z tuńczykiem, jest najlepsza :)

    zapraszam

    AntwortenLöschen
  8. ooo mniam mniam wygląda fajnie pozdrawiam i dziękuję za komentarze
    zapraszam http://kadaxd.blogspot.com/

    AntwortenLöschen
  9. Wybieram owsiankę z lodówki i pastę z awokado.
    Mniammmmm...

    AntwortenLöschen
  10. Anonym2/19/2013

    Mniammmm ..... same dobre smakołyki :)

    AntwortenLöschen
  11. Dieser Kommentar wurde vom Autor entfernt.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Literówka, grrr!

      Zainspirowałaś, ojjj, i to jak... <3
      Muszę wypróbować koniecznie pastę jajeczną z awokado :).

      Löschen
  12. nie lubię pasty jajecznej za bardzo :|

    AntwortenLöschen
  13. Pomidorki : D
    Kocham je : )
    Obserwujemy ?
    Ja już : )
    Pozdrawiam ! : )

    AntwortenLöschen
  14. Oglądnięcie tych zdjęć przyspieszyło moją decyzję o pójściu do lodówki i zjedzeniu czegoś :)

    AntwortenLöschen
  15. Jak miło, że do mnie trafiłaś - zapraszam częściej :)! Tyle tu u Ciebie ciekawych informacji - pozwól, że się rozgoszczę i będę podglądać :)

    AntwortenLöschen
  16. Pasty jajeczne bardzo lubię ! :)

    AntwortenLöschen
  17. przepysznie to wszystko wygląda! :))

    AntwortenLöschen
  18. Zgłodniałam przez Ciebie ;D

    AntwortenLöschen
  19. Pasty jajeczne to moje ulubione :)
    I bardzo fajne informacje o owsiance! Dziękuję Ci za nie :). Dopiero od niedawna jem owsiankę, wcześniej jej po prostu nie lubiłam. Na szczęście przekonałam się, ale póki co serwuję ją sobie na kolację - muszę dojrzeć do tego, by robić ją rano ;)
    Pozdrawiam Cię ciepło i zostaję tu na dłużej :)

    AntwortenLöschen
  20. Mgiełka jest głownie na bazie wody właśnie :)

    Jakie pyszności u Ciebie, od razu zgłodniałam :)

    AntwortenLöschen
  21. Uwielbiam pasty jajeczne ze wszystkimi dodatkami :)

    AntwortenLöschen
  22. Nie mogę czytac o jedzeniu bo zaraz jestem głodna, a już późna godzina :D Smakowicie to wygląda :) Ja nigdy nie zapominam o śniadaniu, bo jeśli go nie zjem to cały dzień jestem bez energii :P
    Obserwuję i pozdrawiam :)

    AntwortenLöschen
  23. Mówisz, że owsianka odchudza? Hmm, ciekawe!

    AntwortenLöschen
  24. Uwielbiam zarówno pasty jajeczne jak i owsianki!
    Płatki owsiane kupuję od pewnego czasu za każdym razem kiedy zobaczę je na półce sklepowej, znikają w zastraszającym tempie z Naszego Domku :)

    AntwortenLöschen
  25. aż się głodna zrobiłam :)

    AntwortenLöschen
  26. Nie lubię jajek , ale owsianka ? czemu nie : )

    AntwortenLöschen
  27. Szukałam właśnie ostatnio jakichś pomysłów na zdrowe śniadania ,ale Twoje są zdecydowanie najlepsze ;) Zaraz lecę do sklepu po składniki na jutrzejsze pyszne śniadanie ;D
    Obserwuję ;D

    AntwortenLöschen
  28. Co za pyszności! A jak fajnie podane :)
    Niby właśnie zjadłam obiad, ale jak patrzę na te zdjęcia, to ślinka cieknie... ;)

    AntwortenLöschen
  29. pyszności co jedno zdjęcie to coraz smaczniej się robi:)

    AntwortenLöschen
  30. Uwielbiam pasty jajeczne. Gdyby tylko znalazł sie tak ktos kto by mi robił takie śniadanka to byłoby miło hihi :-)

    AntwortenLöschen
  31. uwielbiam pastę jajeczną a i owsianka jest niczego sobie :)

    AntwortenLöschen
  32. uwielbiam Twoje śniadania!!! Wygladaja tak pysznie...ze teraz jest godzina 22.33 a ja jestem glodna jak na to patrze!!!! musze wyszkolic mojego mezczyzne zeby mi takie sniadania robil hehehe :D :) a pasty jajeczne bardzo lubie...i tez czasem sobie robie :)))
    WEZ!!!!! Jestem glodna!!!

    AntwortenLöschen
  33. Uwielbiam pasty jajeczne i owsianki również. Dziękuję za odwiedziny. To był najmilszy komentarz jaki kiedykolwiek dostałam:-)) Pozdrawiam serdecznie:-)
    M.

    AntwortenLöschen
  34. bardzo lubię owsianki :)

    zapraszam do mnie

    AntwortenLöschen
  35. często jem takie owsiankowe śniadanko, lubię i służy mi
    pasty jajeczne, jestem na tak, a najbardziej lubię taką najprostszą, tylko jajka i majonez, uwielbiam :)
    całuski

    AntwortenLöschen
  36. oj narobilas mi smaku...chyba od dzis za czne jesc owsianke :P


    zapraszam nowa notka

    AntwortenLöschen
  37. Dziekuję za komentarz, zapraszam do obserwowania.
    Ja u Ciebie chętnie zostanę, bo wiele ciekawych i ważnych informacji można przeczytać.
    Widać, że znasz się na rzeczy :-) i interesująco o tym piszesz!
    Pozdrawaiam!

    AntwortenLöschen
  38. samo zdrowie, pasty jajeczne uwielbiam...i jakos do sniadan ostatnio sie przekonalam;-)

    AntwortenLöschen
  39. Kurcze te kanapki wygladają naprawdę pysznie!
    Za owsianką co prawda nie przepadam, ale przepis na pastę z białym serkiem chętnie wypróbuje :)

    AntwortenLöschen
  40. Świetny blog!
    Ja dopiero zaczynam prowadzić bloga. Chcę aby był o modzi i moich zainteresowaniach. Zapraszam do mnie. Obserwuję i liczę na rewanż! ;)

    AntwortenLöschen
  41. smakowite przepisy! uwielbiam płatki owsiane i pożyczam przepisy na jutrzejsze śniadanko :D

    AntwortenLöschen
  42. owsianki są bardzo zdrowe, a Twoje sniadanka apetyczne ;D

    AntwortenLöschen
  43. też jestem owsiankową fanką :)
    a propozycje past świetne !
    pozdrawiam

    AntwortenLöschen
  44. Dziękuję za odwiedziny i cenne informacje!
    A teraz biorę się za czytanie Twojego bloga :)

    AntwortenLöschen
  45. Hmmm... Ile tu inspiracji ! Ja sniadanie zwykle jem na szybko dlatego ograniczam sie do zwyklej owsianki z bananem i cynamonem. A platki owsiane na surowo to tylko jako dodatek do smoothies :-) Pozrawiam !

    AntwortenLöschen
  46. Wspomniałam już, że obserwuję? ;)

    AntwortenLöschen
  47. Lubię pasty jajeczne ale jeszcze jakoś nigdy sama nie robiła, czas wypróbować :)

    AntwortenLöschen
  48. No, no!! Ta z awokado brzmi zacnie!

    AntwortenLöschen
  49. Te pierwsze zdjęcia aż zachęcają mnie do pójścia do kuchni :D

    zapraszam do mnie!
    kuferekczekolady.blogspot.com

    AntwortenLöschen